Reabilitarea si modernizarea drumurilor judetene

Drumurile, componenta esențială a strategiei de dezvoltare a județului

     Nicio societate din lumea contemporană nu poate funcționa în condițiile cerințelor modernității fără a avea la dispoziție o rețea de transport performantă, adaptată nevoilor fiecărui utilizator. De altfel, una dintre condițiile esențiale în vederea dezvoltării echilibrate și armonioase a întregului judet, dar și pentru reducerea decalajelor de dezvoltare între mediul urban și mediul rural, precum și între diferitele zone sau județului, o reprezintă asigurarea unei infrastructuri rutiere moderne, la nivelul standardelor europene din domeniu.

                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

    
     În acest context, Consiliul Județean Cluj a demarat începând cu anul 2016 un amplu Program de modernizare și reabilitare a celor peste 1.200 km de drumuri județene situate pe raza administrativ-teritorială a județului Cluj. Sursele de finanțare folosite pentru bugetarea costurilor acestor investiții au fost complexe, ele variind de la atragerea de finanțări europene nerambursabile și alocări din bugetul Consiliului Județean, la obținerea de fonduri din programe guvernamentale și chiar contractarea unui credit bancar. Toate demersurile întreprinse de Consiliul Județean Cluj în acest sens au urmărit transformarea acestui județ într-unul de referință în ceea ce privește calitatea transportului rutier din zona de Nord-Vest a României, dar și a rolului de hub de transport pentru conectivitatea cu rețeaua europeană.
     Astfel, în 2017 s-a intervenit asupra a peste 700 de km de drumuri județene. Totodată, în același an, Consiliul Județean Cluj a extins și intensificat Programul de modernizare și reabilitare a rețelei de drumuri județene, bilanțul la finele anului fiind unul impresionant: peste 660 de km de sectoare de drumuri județene pe care s-au realizat diferite tipuri de lucrări de întreținere, respectiv aproximativ 65 de km de drum județean pe care s-au derulat lucrări complexe, în profunzimea drumului, de modernizare și reabilitare.
     Alegerea drumurilor județene pe care s-au finalizat deja lucrările de modernizare și întreținere, respectiv a acelora pe care au demarat lucrări de reabilitare a infrastructurii, dar care vor fi finalizate în perioada următoare, a avut la baza considerente de natură economică și tehnică, în lipsa oricăror rațiuni de ordin politic. De altfel, necesitatea derulării acestor lucrări de reabilitare a fost determinată de starea avansată de degradare a părții carosabile, generată atât de structura slabă cât și de traficul intens desfășurat. Astfel, toate aceste drumuri și sectoare de drumuri județene au fost afectate de multiple degradări de suprafață – fisuri și crăpături, denivelări, suprafețe fără aderență, etc., precum și defecte care au afectat capacitatea lor portantă, respectiv planeitatea suprafeței de rulare, ele ne mai respectând condițiile tehnice minimale de utilizare în condiții de siguranță. În acest context, alegerea drumurilor vizate de programul de investiții a întrunit consensul forului decizional al județului, lista acestora fiind acceptată și votată de către reprezentanții tuturor partidelor politice, convinși fiind ca acest gen de investiții sunt doar în beneficiul clujenilor și al celorlalți participanți la trafic.

        Astfel, la finalul anului 2017, Consiliul Județean înregistra un bilanț de 22 drumuri sau sectoare de drumuri județene pe care au fost executate și finalizate lucrări de întreținere constând în așternere de covor asfaltic, reparații curente și alte categorii de lucrări necesare menținerii condițiilor tehnice corespunzătoare, respectiv :

  • DJ 108C, pe mai multe sectoare de drum, după cum urmează: Scrind – Răchițele, Gârbau – Leghia, Mănăstireni – DN1;
  • DJ 107S Gura Râșca – Măguri Răcătău;
  • DJ 107T, pe raza localității Măguri Răcătău;
  • DJ 103H (DN1) – Bologa – Săcuieu;
  • DJ 103G, pe mai multe sectoare de drum, după cum urmează: Ceanu Mic – Aiton, Podeni – Moldovenești – Cheile Turzii – Săndulești – DJ 107L, Petreștii de Jos – Tureni, Tureni – Aiton, Aiton –  Gheorgheni – centura ocolitoare Vâlcele-Dezmir-Apahida;
  • DJ 103K Căpușu Mare – Agârbiciu – Râșca – Beliș;
  • DJ 107M Luna de Sus – Săvădisla – Baișoara – Iara – Buru – limita cu județul Sălaj;
  • DJ 107R, pe sectoarele de drum Făget – Salicea – Ciurila – DJ 107L și Băișoara – Muntele Băișorii;
  • DJ 109E Viile Dejului – Cetan – Vad – limita cu judetul Sălaj;
  • DJ 161, pe sectoarele de drum Bonțida – DN1C si Bonțida - Gădălin;
  • DJ 764B ( DN1) – Valea Drăganului – Baraj Drăgan;
  • DJ 109C Gherla – Țaga – Cămărașu;
  • DJ 109D Gherla – Săcălaia – Sic – Vișea;
  • DJ 161B Ploscoș – Turda;
  • DJ 107L Turda – Petreștii de Jos;
  • DJ 103I Cheile Turzii;
  • DJ 103L Mănăstireni – Râșca;
  • DJ 150 Mociu – Chesau;
  • DJ 109 Răscruci – Borșa – Așchileu;
  • DJ 103M Vâlcele – Rediu – Aiton;
  • DJ 109A Chinteni – Vultureni;
  • DJ 161K (DN16) – Bărăi.

      Tot pe parcursul anului 2017 au fost demarate lucrări de întreținere și reparații pe următoarele drumuri județene:

  • DJ 161A Apahida – Cojocna – Iuriu de Câmpie;
  • DJ 161 (DN1C) – Dabâca – Panticeu;
  • DJ 161D Dej – Valea Ungurașului.

      În ceea ce privește lucrările de întreținere executate în urma situațiilor de urgență, generate în special de fenomenele meteorologice extreme care au lovit județul Cluj în decursul anului 2017, s-a intervenit pe șase drumuri județene: DJ 182F, DJ 103V, DJ 161, DJ 764B, DJ 763 și DJ 108K. Lucrările au vizat, în principal, degajarea arborilor căzuți pe carosabil, înlăturarea pietrișului și a altor materiale depuse, repararea platformei drumului, etc. Astfel, pentru eliminarea completă a acestor efecte negative și restabilirea cât mai rapidă a traficului auto, Consiliul Județean Cluj a suplimentat bugetul propriu în luna septembrie 2017 cu suma de 1.000.000 lei, bani care au fost folosiți și la refacerea podului incendiat din Rezervația Naturală Cheile Turzii. De asemenea, din fondul de rezervă al bugetului Județului Cluj s-a acordat sprijin financiar pentru eliminarea parțială a efectelor produse de calamitățile naturale produse în orașul Huedin și comunele Vad, Gilău, Sîncraiu, Cuzdrioara, Recea Cristur, Săcuieu, Negreni, Marișel, Căpușu Mare și Cășeiu.

     Tot în decursul anului 2017 au fost executate lucrări de întreținere constând în pietruiri, cosiri de vegetație, etc. pe mai multe sectoare de drum situate pe următoarele drumuri județene: DJ 161E, DJ 161J, DJ 161C, DJ 109S, DJ 107T, DJ 161G, DJ 161K, DJ 107N, DJ 103J, DJ 109A, DJ 109V, DJ 107R, DJ 103J.
     În ceea ce privește lucrările de investiții din cadrul programelor de lucrări de modernizare și reabilitare, la finele anului 2017 erau deja complet finalizate lucrările pe 5 drumuri județene:

  • DJ 103J (DN1R) – Sâncraiu – Alunișu;
  • DJ 172F Gherla – Mintiul Gherlii – Mica – limita cu judetul Bistrița Năsăud;
  • DJ 105T Cluj-Napoca – Corușu – Berindu – DN1F;
  • DJ 161B Turda – Bogata – Călărași;
  • DJ 161H (DN16) – Suatu.

     Principalele lucrări de modernizare întreprinse pe aceste drumuri au constat în realizarea de fundații, așternerea stratului de piatră spartă, edificarea de poduri și podețe, executarea de ziduri de sprijin și acostamente, amenajarea de racordări la drumurile laterale, tăierea vegetației de pe marginea drumului, turnarea covorului asfaltic și a stratului de uzură, respectiv executarea de marcaje și semnalizări rutiere.

     Tot în cursul anului 2017 au fost demarate lucrări de modernizare și reabilitare pe 13 drumuri județene:

  • DJ 108C Mănăstireni – Călata – Mărgău;
  • DJ 107N Gura Râșca – Someșu Rece;
  • DJ 107N Băișoara – Valea Ierii;
  • DJ 109B Fundatură – Cornești;
  • DJ 161C Iclod – Aluniș – Corneni;
  • DJ 107L Petrești – Lita;
  • DJ 182E Chiuiești – Mănăstirea Casiel;
  • DJ 107F Luncani – limita cu județul Alba;
  • DJ 109D (DJ 161) – Jucu de Sus – DN1 C;
  • DJ 161E Habadoc – Buza – Feldioara – Hodaie;
  • DJ 151C Tritenii de Jos – limita cu județul Mureș;
  • DJ 107R Muntele Băișorii (Stațiunea Băișoara) – Muntele Mare (pârtia de schi Buscat);
  • DJ 108B Viile Dejului – Bobâlna – limita cu judetul Sălaj.

     Ulterior finalizării lucrărilor de întreținere și modernizare pe drumurile județene, Consiliul Județean Cluj a demarat o amplă acțiune de trasare a marcajelor rutiere, operațiune absolut necesară în vederea asigurării condițiilor optime de circulație, atât în ceea ce privește confortul, cât și cu privire la siguranța traficului.
     În acest context, la finalul anului 2017, erau executate lucrări de marcaje rutiere longitudinale (axiale), de separare a sensurilor de mers, pe o lungime totală de peste 200 de km de drumuri sau sectoare de drumuri județene cu o lungime efectivă de linie marcată de 146,68 km, după cum urmează:

  • DJ 103H (DN1) Bologa – Săcuieu – Scrind – Frăsinet (pe sectorul cuprins între km 0+000 si km 19+250; 13,0 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 103K Căpușu Mare – Agârbiciu – Râșca – Beliș – DN1 R (pe sectorul cuprins între km 9+435 și km 35+155; 18,5 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 103L Râșca – Mănăstireni (pe sectorul cuprins între km 0+000 si km 8+000; 5,0 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 107R Făget – Sălicea – Ciurila (pe sectorul cuprins intre km 8+300 si km 21+350; 8,5 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 107S Gura Râșca – Măguri Răcătău (pe sectorul cuprins între km 0+000 si km 11+000; 7,5 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 108C Gârbău – Aghireș Fabrici – Aghireș – Leghia – DN1 (pe sectorul cuprins între km 3+750 și km 28+050; 24,3 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 109E Viile Dejului – Cetan – Vad – Valea Grosilor (pe sectorul cuprins între km 1+710 si km 14+480; 7,5 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 161A Apahida – Cojocna – Iuriu de Câmpie (pe sectorul cuprins între km 8+300 și km 21+350; 5,5 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 103G Aiton – Gheorgheni – centura ocolitoare Vâlcele-Dezmir-Apahida (pe sectorul cuprins între km 48+480 si km 59+680; 8,850 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 103G (DN1) – Tureni – DJ 107L (pe sectorul cuprins între km 38+287 și km 41+787; 2,8 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 107L Turda – Săndulești – Petreștii de Jos (pe sectorul cuprins între km 0+000 și km 13+900; 11,2 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 107R Băișoara – Stațiunea Muntele Băișorii (pe sectorul cuprins între km 44+880 și km 58+680; 11,850 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 108C (DN1F) – Gârbău (pe sectorul cuprins între km 5+600 și km 8+150; 1,850 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 109D Gherla – Sacalaia – Sic – Coasta (pe sectorul cuprins între km 0+000 și km 17+860; 13,250 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 109T Mănăstirea Nicula – Nicula (pe sectorul cuprins între km 0+000 și km 2+460; 1,320 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 161 (DN1C) – Bonțida (pe sectorul cuprins între km 22+700 și km 29+000; 4,870 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 161F Valea Caldă – Cătina (pe sectorul cuprins între km 0+000 și km 1+590; 0,890 km de linie marcată efectiv);

     De asemenea, pe nu mai puțin de 20 de drumuri județene au fost realizate lucrări de semnalizare verticală constând în înlocuiri, completări și montări de noi indicatoare rutiere, în timp ce pe raza localităților Bologa, Sălicea, Ciurila, Aghireș, Aghireș Fabrici, Cojocna, Tureni, Gârbau, Sic și Bonțida au fost marcate trecerile de pietoni.

80 de milioane de euro, bani europeni, pentru finanțarea reabilitării de drumuri județene

     Tot în cursul anului 2017, Consiliul Județean Cluj a încheiat trei contracte de finanțare europeană care vizează reabilitarea și modernizarea unor drumuri județene considerate a fi de importanță regională: DJ 108K si DJ 764B (Drumul Apuseni), respectiv DJ 109, DJ 172A, DJ 161G si DJ 161 (Drumul Bistriței). În lungime totală de 98,97 km, aceste drumuri județene traversează și deservesc nu mai puțin de 12 comune, respectiv Poieni, Săcuieu, Bonțida, Borșa, Vultureni, Așchileu, Țaga, Căianu, Pălatca, Geaca, Jucu și Căianu. Ele sunt considerate a avea o importanță strategică deosebită din punct de vedere turistic, acestea legând județul Cluj de județele limitrofe.
     În ceea ce privește Traseul Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni, Proiectul 1 vizează doua tronsoane de drumuri județene, și anume DJ 108K de la km. 26+455 la km. 29+495 si DJ 764B de la km. 0+000 la km. 22+164,500, în lungime totala de 25,2 km.
     Proiectul 2 din cadrul Traseului Regional Transilvania de Nord, Drumul Bistriâei, cuprinde DJ 109 de la km. 0+000 la km 31+976, care se întinde pe circa 31,98 km, în timp ce Proiectul 3, parte a aceluiași traseu, vizează trei sectoare de drumuri județene, respectiv DJ 172A de la km. 33+000 la km. 39+452, DJ 161G de la km. 0+000 la km. 18+406 si DJ 161 de la km. 0+000 la km. 16+933,100, cu o lungime totală de 41,79 km.
     Drumurile județene mai sus amintite fac parte din Traseul Regional Transilvania de Nord care asigură conectivitatea cu rețeaua europeană de transport TEN-T și vor beneficia de finanțare europeană nerambursabilă în cuantum total de 357.072.099,96 lei prin intermediul Programului Operațional Regional 2014-2020. La aceasta sumă se adaugă contribuția Consiliului Județean Cluj de 8.854.673,4 lei.

Nu mai puțin de 39 de drumuri județene au beneficiat de lucrări de reabilitare și modernizare sau întreținere în primele trei trimestre ale anului 2018        

     În ceea ce privește programele de lucrări de reabilitare și modernizare, respectiv de întreținere a drumurilor județene, derulate în primele nouă luni ale anului 2018, în toată această perioadă s-au executat sau se află în plină desfășurare lucrări pe nu mai puțin de 39 de drumuri județene.
     Dintre cele 39 de drumuri, pe 13 se află în derulare lucrări de reabilitare și modernizare, în timp ce pe alte 26 s-au finalizat sau se derulează în continuare lucrări de întreținere curentă și periodică.
     În ceea ce privește ordinea de prioritate în reabilitarea drumurilor județene, aceasta a fost stabilită în baza unor criterii strict obiective, legate de starea de degradare a drumurilor, volumul traficului rutier și condițiile în care se desfășoară acesta, scopul tuturor acestor lucrări fiind acela de îmbunătățire a infrastructurii rutiere, în perspectiva impulsionării dezvoltării economico-sociale a întregului județ.
     De altfel, atât lucrările de reabilitare și modernizare a drumurilor județene, cât și cele de întreținere curentă și periodică au vizat toate zonele din județ, intervenindu-se atât pe drumuri care asigură legătura directă cu municipiul reședință de județ sau cu celelalte centre urbane, cât și pe drumuri de mare importanță din punct de vedere turistic ori cu un aport important în economia județului.
     În ceea ce privește investițiile din cadrul programelor de lucrări de reabilitare și modernizare, la începutul lunii octombrie 2018 se aflau în derulare lucrări pe următoarele drumuri județene:

  • DJ 161A Iuriu de Câmpie – Ceanu Mare – DJ 150;
  • DJ 107N, pe două sectoare de drum, respectiv Băișoara – Valea Ierii și Gura Râșca – Someșul Rece;
  • DJ 161C Aluniș – Corneni;
  • DJ 109A Vultureni – Dealul Jurcii;
  • DJ 107R Muntele Băișorii – Muntele Mare – Pârtia Buscat;
  • DJ 108C Mănăstireni – Călata – Mărgău – Răchiţele;
  • DJ 107P Gilău – Someșu Rece – Mărișel – DN 1R;
  • DJ 151C Tritenii de Jos – limită cu judeţul Mureş;
  • DJ 107L Petreşti – Lita.
  • DJ 108B limită cu judeţul Sălaj – Bobâlna – Viile Dejului;
  • DJ 109D Jucu de Mijloc;
  • DJ 107M Luna de Sus – Vlaha – Săvădisla – Băişoara – Iara – Buru – limită cu judeţul Alba;
  • DJ 109B Fundătura – Corneşti;  

În același timp, la capitolul lucrări de întreținere, în primele nouă luni ale anului 2018 au fost finalizate sau se află în plină derulare lucrări constând în așternere de covor asfaltic, reparații și alte categorii de operațiuni necesare menținerii condițiilor tehnice corespunzătoare, pe următoarele drumuri sau sectoare de drumuri județene:

  • DJ 103G, pe mai multe sectoare de drum, după cum urmează: Aiton – Ceanu Mic (covor asfaltic finalizat), DN1 – Tureni (covor asfaltic finalizat), (DN 75) Mihai Viteazu – Cheia – Cheile Turzii (covor asfaltic finalizat), Cheile Turzii – Sănduleşti (pietruire), Gheorgheni – Centura ocolitoare Vâlcele-Dezmir-Apahida (covor asfaltic finalizat), Podeni – Moldoveneşti (şanţuri, decolmatare podeţe), Centura ocolitoare Vâlcele-Dezmir-Apahida – limită cu municipiul Cluj-Napoca (plombări, burduşiri);
  • DJ 161B Turda – Ploscoş (covor asfaltic finalizat);
  • DJ 103M Rediu – Aiton (pietruire);
  • DJ 103K Căpuşu Mare – Râşca (plombări, burduşiri, covor asfaltic);
  • DJ 107R Băişoara – Muntele Băişorii (covor asfaltic finalizat);
  • DJ 107N Mănăstirea Muntele Rece (şanţuri, aşternere de material pietros);
  • DJ 107M Săcel – Buru – limită cu judeţul Alba (burduşiri, plombări);
  • DJ 103T Feleacu – Pârtia de schi Feleacu (covor asfaltic finalizat);
  • DJ 150A Luna – Aeroportul militar Luna (covor asfaltic finalizat);
  • DJ 150 Crişeni – DN 16 (plombări, burduşiri);
  • DJ 109V Pădureni – Satu Lung (reciclare şi aşternere de covor asfaltic);
  • DJ 109S Borşa – Giula (eliminarea gropilor cu material pietros);
  • DJ 764B  (DN 1) Valea Drăganului – Baraj Drăgan (plombări);
  • DJ 108K limită cu judeţul Bihor – DJ 764B (plombări);
  • DJ 161A Apahida – Cojocna – Iuriu de Câmpie (plombări, burduşiri);
  • DJ 161 Bonţida (plombări, burduşiri); DJ 161 Dăbâca – Pâglişa – Dârja – Panticeu (reciclare şi aşternere de covor asfaltic); DJ 161 Gădălin (plombări cu asfalt, burduşiri);
  • DJ 109D Sic – Coasta – Vişea (reciclare şi covor asfaltic finalizat);
  • DJ 161D Nireş – Unguraş – Valea Unguraşului (plombări cu asfalt, burduşiri şi covor asfaltic finalizat);
  • DJ 107N Muntele Rece – Gura Râştii (pietruire);
  • DJ 108C (DN1) – Ardeova – Mănăstireni (covor asfaltic finalizat); DJ 108C Leghia – DN1 (plombări, burduşiri);
  • DJ 107T Măguri Răcătău – Măguri (reprofilare cu adaos de piatră);
  • DJ 109C pe sectoarele de drum Fizeşu Gherlii – Sântioana – Ţaga (reparaţii la sistemul rutier, burduşiri) şi Ţaga – Sucutard – Cămăraşu (plombări cu asfalt şi şanţuri);
  • DJ 107J Valea Ierii – Caps – Cerc (covor asfaltic finalizat);
  • DJ 107P Someşu Rece – Mărişel (plombări);
  • DJ 109S Borşa – Giula (pietruire); 
  • DJ 109A Vultureni – Chinteni (covor asfaltic);

     Se impune a fi subliniat în acest context faptul că, în urma încheierii noilor Acorduri Cadru, s-a stabilit includerea în programul de lucrări de întreținere a următoarelor drumuri/sectoare de drumuri județene:

  • DJ 107R Ciurila - Filea de Jos (DJ107L) - Săcel (DJ107M);
  • DJ 107L Petreștii de Jos - Crăiești - Lita (DJ107M);
  • DJ 161K (DN16) - Bărăi - Sava - Mureșenii de Câmpie – Chiriș;
  • DJ 161E Tîrgușor - Diviciorii Mari - Habadoc - Buza - Feldioara – Hodaie;
  • DJ 105S (DN1N) - Pata – Boju;
  • DJ 108N Aghireșu – limită cu judeţul Sălaj;
  • DJ 103V Vlaha (DJ107L) – Vălișoara;
  • DJ 109E Valea Groșilor - limită cu judeţul Sălaj;
  • DJ 172A limită cu judeţul Bistriţa Năsăud - Habadoc – Țaga;
  • DJ 191D limită cu judeţul Sălaj – Ciucea.

     Totodată, în urma situaţiilor de urgenţă intervenite, în decursul anului 2018 s-a intervenit pe următoarele drumuri judeţene: DJ 107P Mărişel, DJ 764B Valea Drăganului, DJ 109C Sucutard, DJ 107R Ciurila şi DJ 107R Filea de Jos. 
     De asemenea, s-au executat lucrări de marcaje rutiere longitudinale (axiale), de separare a sensurilor de mers pe o lungime totală de 153,345 de kilometri, după cum urmează:

  • DJ 108C Gârbău – Aghireş - Leghia (pe sectorul cuprins între kilometrul 5+600 şi kilometrul 28+050; 22,45 kilometri);
  • DJ 107R Făget – Sălicea – Ciurila (pe sectorul cuprins între kilometrul 8+300 şi kilometrul 21+350; 13,05 kilometri);
  •  DJ 103G (DN 1) Tureni – Ceanu Mic – Aiton – Gheorgheni – Centura ocolitoare (pe sectorul cuprins între kilometrul 41+787 şi kilometrul 58+387; 16,6 kilometri); Centura ocolitoare - limită cu municipiul Cluj-Napoca (pe un sector de drum în lungime de 2 kilometri);
  • DJ 103G (DN 1) Tureni – DJ 107L (pe un sector de drum în lungime de 3,6 kilometri);
  • DJ 107R Băişoara – Muntele Băişorii (pe sectorul cuprins între kilometrul 28+650 şi kilometrul 47+350; 18,7 kilometri, precum şi treceri de pietoni, pe raza localităţilor Băişoara şi Muntele Băişorii);
  • DJ 150A (DN 15) –  Aeroportul militar Luna (pe un sector de drum în lungime de 2,6 kilometri, de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 2+600);
  • DJ 109C Gherla – Fizeşu Gherlii, DJ 109D Gherla – Nicula – Săcălaia şi DJ 109T Nicula – Mănăstirea Nicula (lucrări de marcaje rutiere axiale pe o lungime însumată de aproximativ 10 kilometri);
  • DJ 108C (DN 1) – Ardeova – Mănăstireni (lucrări de marcaje rutiere axiale pe un sector de drum în lungime de 8 kilometri, de la kilometrul 28+050 până la kilometrul 36+050);
  • DJ 103L Mănăstireni - Râşca (lucrări de marcaje marcaje rutiere axiale pe un sector de drum în lungime de aproximativ 5,5 kilometri, de la poziţia kilometrică 0+000 până la poziţia kilometrică 5+430);
  • DJ 103T Feleacu – pârtia de schi Feleacu (pe un sector de drum în lungime de aproximativ 2,5 kilometri, de la poziţia kilometrică 0+000 până la poziţia kilometrică 2+450);
  • DJ 161B Turda – Ploscoş (lucrări de marcaje rutiere axiale pe un sector de drum în lungime de 13,125 kilometri, de la kilometrul 11+419 până la kilometrul 24+544);
  • DJ 103V (DJ 107M) – Stolna: (pe un sector de drum în lungime de 2 kilometri, de la kilometrul 4+400 până la kilometrul 6+400);
  • DJ 103V (DJ 107M) – Vălişoara: (pe un sector de drum în lungime de 5 kilometri, de la kilometrul 6+400 până la kilometrul 11+400);
  • DJ 107J (DJ 107M) – Săvădisla – Finişel: (pe un sector de drum în lungime de 2,5 kilometri, de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 2+500);
  • DJ 103K Căpuşu Mare – Râşca – Beliş (DN 1R): (pe un sector de drum în lungime de 25,720 kilometri, de la kilometrul 9+435 până la kilometrul 35+155);

În perioada imediat următoare, dar numai în condiţii meteorologice favorabile desfăşurării acestui tip de lucrări, se vor executa marcaje rutiere pe următoarele drumuri judeţene:

  • DJ 161A Apahida – Cojocna;
  • DJ 103G (DN 75) – Cheia – Cheile Turzii;
  • DJ 161D Nireş – Unguraş – Valea Unguraşului;
  • DJ 109D Săcălaia- Sic – Coasta – Vişea;
  • DJ 109V Pădureni – Satu Lung.