Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Marti, 21 Noiembrie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Programe > Variante Ruriere de Ocolire

Variante Ruriere de Ocolire

CLUJ-NAPOCA

CENTURA DE OCOLIRE SUD-EST : D1-DN 1C; CENTURA DE OCOLIRE NORD : DN 1C-DN 1F; CENTURA DE OCOLIRE VEST : DN1-DN 1F

Strategii

Beneficiar:

M.T.C.T.- COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A AUTOSTRĂZILOR ŞI DRUMURILOR NAŢIONALE DIN ROMÂNIA

Proiectant:

S.C. DP-CONSULT S.A. CLUJ-NAPOCA

 

Descrierea investiţiei:

Amplasament:

pe teritoriul judeţului Cluj, traseul urmărind direcţiile: SUD-EST (DN1-DN 1C,)NORD (DN 1C-DN 1F) şi VEST (DN1-DN 1F).

Capacităţi:

Lungimea totală: 55,703 km

 Strategii2

Pe cele trei direcţii traseul propus are următoarele lungimi şi străbate localităţile:

Ramura EST:

  • traseu: DN1 – DN 1C → Vîlcele – Gheorgheni – Dezmir – supratraversare CF Cluj-Napoca – Dej– DN 1C (la borna km 16 lângă Apahida) - râul Someşul Mic
  • lungime: 23,621 km

Ramura NORD:

  • traseu: → din varianta EST – limita intravilanului municipiului Cluj- Napoca – Apahida până la Baciu – DN 1F (km 9+500)
  • lungime: 20,600 km

Ramura VEST:

  • traseu: → din DN1 lângă localitatea Floreşti intersecţia DN1 cu DJ 107M – traversare râul Someş în aval de barajul Floreşti 2 – intersecţia cu DN 1F. S-a avizat varianta de legare a variantei ocolitoare Nord cu Autostrada Brasov – Cluj-Napoca – Borş pe malul stâng al râului Someşul Mic la est de Gilau
  • lungime: 11,488 km

Platformă: 10.00 m

Parte carosabilă: 7.00 m = 2x3.50 m

Acostamente: 2x1.50 m din care 2x0.75 m din acelaşi sistem rutier cu al părţii carosabile

Poduri: partea carosabilă va fi de 7.80 m cu trotuare de 1.0 m în extravilan şi de 1.50 m în intravilan

Indicatori tehnico-economici: valoarea estimată a investiţiei - 30,000 milioane EURO

Durata de realizare a investiţiei: 2005 - 2009

Finanţarea investiţiei: Fonduri Externe - B.I.R.D.

 

VARIANTA OCOLITOARE SUD – EST: reabilitare DJ 103 G Tureni – Aiton; tronson nou: Aiton – Boju – Pata şi reabilitare DJ 105 S Pata – Dezmir – Sânnicoară - DN 1C

Beneficiar: CONSILIUL JUDEŢEAN CLUJ

Proiectant: R.A.D.J. CLUJ – Biroul de proiectare

Varianta Ocolitoare Sud-Est

Descrierea investiţiei:

Necesitatea investiţiei: În vederea reducerii traficului prin municipiul Cluj-Napoca se impune realizarea variantei ocolitoare SUD-EST prin DJ 103 G şi DJ 105 S, realizând şi un tronson de drum nou între localităţile Aiton - Pata. Varianta ocolitoare SUD-EST a municipiului Cluj-Napoca va prelua traficul greu de la Turda către Dej, ducând la descongestionarea traficului în municipiul Cluj-Napoca şi la scăderea poluării.

Amplasament:

pe teritoriul judeţului Cluj, traseul urmărind direcţiile drumurilor judeţene DJ 105 S şi DJ 103 G, legate între ele printr-un drum de pământ (4,8 km), respectiv pe traseul dintre localităţile Tureni, Aiton, Boju, Pata, Dezmir, Sânnicoară.

Capacităţi:

Lungimea totală: L = 24,8 km, respectiv pe cele trei sectoare propuse traseul va urmări:

  • DJ 103G – sector Tureni-Aiton L = 7,4 km
  • Drum de pământ Aiton – Boju L = 4,8 km
  • DJ 105 S Cluj-Napoca – Pata – Boju L = 10,3 km cu varianta de la depozitul de deşeuri spre Sânnicoară L = 2,25 km
Durata de realizare a investiţiei: 2005 - 2007

Traseul propus are următoarele date constructive:

Lăţime partea carosabilă: 7 m;
Lăţimea acostamentelor: 2x1 m;
În profil transversal în aliniament panta este de 2,5 %;
Se vor executa şanţuri perimetrale;
Descărcarea şanţurilor: se vor realiza podeţe tubulare de Ø 800 mm;
Suprafaţa carosabilă este de 172.816 mp din care 17.788 mp sunt încadraţi ca drum judeţean, 6.550 mp sunt proprietate particulară şi 350 mp sunt în zona de protecţie C.F.

Caracteristici principale ale construcţiei:

a) Drum

  • Sectorul de drum care urmează a fi modernizat pentru a se ajunge la aceeaşi capacitate portantă cu a drumului nou construit se prevede a se realiza dintr-un strat de anrobat bituminos cu agregate mari (tip AB1) de 18 cm este care se suprapune un strat de binder de 6 cm şi beton asfaltic de 4 cm (conform calculului de dimensionare prin metoda analitică, după Ind. I 40-S-STR 2000, pentru durata de viaţă de 10 ani 2005 – 2015).
  • Soluţia sistemului rutier proiectată are următoarea structură:
    • 30 cm balast
    • 30 cm strat balast reciclat cu adaos de 6% ciment
    • 6 cm binder
    • 4 cm beton
  • Pentru rezolvarea problemelor de alunecări de teren de pe parcursul traseului s-a prevăzut realizarea unor ziduri de sprijin în lungime totală de 200m.

b) Pasaj inferior

  • Suprastructura pasajului nou se va realiza din 7 (şapte) grinzi prefabricate “T” de 1,40 m înălţime şi 15 m lungime.
  • Cuva de balast se va realiza din beton armat clasa C20/25 în grosime de 20 cm.
  • Tablierul reazemă pe 28 aparate de reazeme metalice, câte 4 pe fiecare grindă, 14 aparate fixe şi 14 aparate mobile.
  • Culeile sunt fundate direct, adâncimea fundaţiei fiind de 6 m şi lăţimea de 12 m iar elevaţia de 4,0 m. Înălţimea zidurilor de gardă este de 1,5 m, iar zidurile întoarse au lungimea de 70 cm.
  • Pasajul se va realiza în mai multe etape pentru a se putea desfăşura circulaţia pe câte un fir.