Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Miercuri, 28 Iunie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Stadiul lucrarilor la drumul Rachitele-Ic Ponor

Stadiul lucrarilor la drumul Rachitele-Ic Ponor

                                      

                               CONSILIUL JUDEŢEAN CLUJ

Informare de presă
Ref. Stadiul lucrărilor la drumul Răchiţele-Ic Ponor

     Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Mihai Seplecan, împreună cu reprezentanţii direcţiilor de resort din cadrul Consiliului Judeţean Cluj, cu consilierii personali pe probleme de infrastructură şi, respectiv, cu proiectantul lucrării, au efectuat o verificare la faţa locului în vederea analizării stării lucrărilor de modernizare a drumului Răchiţele - Ic Ponor.
      În cadrul vizitei au fost constatate numeroase neconformităţi şi probleme legate atât de calitatea cât şi de ritmul lucrărilor de asfaltare. Astfel, în cadrul sectorului de drum modernizat din zona Scrind-Frăsinet s-a observat faptul că materialul rezultat în urma tăierii marginii carosabilului a fost împrăştiat atât pe carosabil cât şi în şanţurile, respectiv taluzurile drumului, fapt care a determinat o înfundare a acestor acostamente, concomitent cu manifestarea unui real pericol pentru maşinile care circulă în acest sector datorită carosabilului necurăţat. Mai departe, pe sectorul de drum din zona Răchiţele-Doda Pilii,   s-au constatat neconformităţi ale stratului de balast pregătit în vederea aşternerii stratului de piatră, într-o asemenea măsură încât este susceptibil de a nu fi pregătit pentru recepţia în faza determinantă. De asemenea, zona de macadam nu respectă vizual caracteristicile suprafeţei, existând denivelări evidente în profilul longitudinal şi cel transversal care nu se înscriu în toleranţele prescrise în caietul de sarcini. Nu în ultimul rând, pe porţiunea de aproximativ 4000 de metri pe care este aşternut stratul de binder (strat de beton asfaltic folosit ca legătură între fundaţia drumului şi stratul de uzură), există diferenţe de grosime de până la patru cm între cerinţele din caietul de sarcini (şase cm) şi realitate (doi cm)!!! Mai mult decât atât, calitatea acestui beton asfaltic este una cel puţin îndoielnică, existând deja gropi adânci în acest strat, motiv pentru care, pe anumite porţiuni, cum e cea de la km 64+896, binderul este complet compromis,  fiind necesară refacerea lui de la zero.
      „Din păcate, această analiză la faţa locului a stadiului lucrărilor ne-a relevat numeroase carenţe şi probleme tehnice care trebuie remediate de urgenţă şi care ne ridică  serioase semne de întrebare cu privire la calitatea întregului proces. Din acest motiv, în urma deficienţelor grave pe care, împreună cu experţii care sunt în măsură să se pronunţe, le-am constatat pe acest drum de o importanţă strategică pentru dezvoltarea turistică a zonei, am luat decizia de a dispune efectuarea unor expertize tehnice care să vizeze atât lucrările la acest drum cât şi toate celelelate lucrări de modenizare şi reabilitare a drumurilor judeţene realizate în ultima perioadă de timp. Este absolut inacceptabil ca un drum pentru care constuctorul este obligat să ofere o garanţie de ani de zile să fie executat în asemenea condiţii încât să apară deja gropi iar la prima ploaie să existe posibilitatea de rupere a asfaltului. Balastul folosit nu este corespunzător, sunt numeroase suprafeţe pe care apa bălteşte sau care sunt înnoroiate, sunt zone de macadam care nu au fost împănate, amorsarea înaintea turnării asfaltului nu s-a făcut corespunzător…… Asta, ca să nu mai vorbim de temperaturile la care s-a turnat asfalt, spre exemplu, cu mult sub cele minime admise şi chiar pe timp de ploaie…..Firmele care lucrează pentru Consiliul Judeţean vor trebui să se obşnuiască să execute lucruri de calitate deoarece toate acestea sunt suportate din bani publici, deci, în final, din buzunarul fiecărui cetăţean al judeţului iar genul acesta de lucrări de mântuială, pe care le-am semnalat constant de la preluarea mandatului meu, trebuie să înceteze. În orice caz, un lucru e cert: nu se pune în niciun moment problema decontării din bani publici a unor lucrări de o asemenea calitate! În acelaşi timp, întrebarea care se pune, în mod firesc, e următoarea: în ce fel şi-au făcut oare treaba cei care sunt plătiţi exact pentru ca astfel de situaţii să nu se întâmple, unde erau oare reprezentanţii RAADPP şi ce măsuri au luat pentru remedierea acestor neconformităţi grave?!?”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, domnul Mihai Seplecan.
       Reamintim faptul că lucrările de la drumul turistic Răchiţele-Ic Ponor vizează sectoarele de drum DJ 108C de la km 61+830 până la km 78+400, respectiv DJ 763 de la km 35+130 până la 39+060. Finanţarea investiţei este asigurată prin Programul Operaţional Regional (POR), din Fondul European de Dezvoltare Regională, bugetul central de stat şi bugetul propriu, costurile neeligibile fiind acoperite de Consiliul Judeţean Cluj. Oferta declarată câştigătoare a contractului de achiziţie publică având ca obiect execuţia restului de lucrări pentru obiectivul „Modernizarea infrastructurii de acces în zona turistică Răchiţele – Prislop – Ic Ponor“ a fost cea depusă de ofertantul Asocierea Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj SA - SC Cridov  SRL, cu o propunere financiară de 13.324.190,24 lei, fără TVA.

Biroul de presă
26.10.2015