Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Luni, 20 Noiembrie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Scoli speciale care au castigat proiecte Erasmus+

Scoli speciale care au castigat proiecte Erasmus+


CONSILIUL JUDETEAN CLUJ


Informare de presa
Ref. Doua scoli speciale clujene, singurele din judetul Cluj care au castigat proiecte Erasmus+, Actiunea cheie 1


     Scoala Gimnaziala Speciala – Centru de Resurse si Documentare din Cluj-Napoca si Scoala Gimnaziala Speciala Dej, institutii de invatamant special aflate in subordinea Consiliului Judetean sunt castigatoarele selectiei realizate de Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP) in cadrul Proiectelor Erasmus+, Actiunea cheie 1.
     Selectate dintr-un numar de nu mai putin de 410 proiecte depuse la ANPCDEFP din intreaga tara, proiectele celor doua unitati de invatamant sunt singurele din judetul Cluj care au fost admise pentru acest an in programul european.
     „Castigarea acestor doua proiecte reprezinta pentru noi o mare satisfactie pentru ca, dincolo de numeroasele beneficii ce se vor obtine cu fonduri europene, scolile noastre speciale au demonstrat, din nou, intr-o competitie acerba, ca au capacitatea de a concepe proiecte castigatoare” a declarat Presedintele Consiliului Judetean Cluj, domnul Alin Tise.
     Finantat cu suma de 56.040 de euro de catre Comisia Europeana, proiectul Scolii Gimnaziale Speciale – Centru de Resurse si Documentare „Porti deschise pentru toti copiii” are ca tematica reducerea violentei scolare si crearea unui mediu incluziv. In cadrul proiectului, ce urmeaza a se derula pana la finalul lunii februarie 2019, un numar de 20 de cadre didactice, specialisti si profesori de sprijin vor beneficia de formare profesionala in Grecia si Italia, participand la trei cursuri structurate pe domeniile de interes ale proiectului.
     Acest proiect isi propune formarea competentelor cadrelor didactice de realizare a unui design eficient al clasei incluzive, identificarea de noi metode si tehnici remediale pentru limitarea si eliminarea comportamentelor indezirabile ale elevilor provenind din grupuri de risc si avand cerinte educationale speciale dar si dezvoltarea dimensiunii europene a scolii. Produsul final al intregului demers va fi o „Strategie integrata pentru combaterea violentei, managementul conflictelor si reducerea segregarii si discriminarii, prin incluziune sociala”.
     Grupul tinta al proiectului cuprinde cadrele didactice ale scolii, inclusiv profesorii de sprijin care activeaza in numeroase scoli de pe raza municipiului si a judetului, elevi si parintii acestora, dar si membri ai comunitatii locale preocupati de tematica incluziunii grupurilor vulnerabile si de reducerea comportamentelor indezirabile in scoli.
     La randul ei, si Scoala Gimnaziala Speciala Dej este beneficiara unui grant european in valoare de 20.490 de euro oferit pentru implementarea proiectului „Valorificarea competentelor digitale si a activitatilor nonformale/outdoor in scoala speciala”.
     Programat a se derula in intervalul 1 septembrie 2017 - 31 august 2019, proiectul are ca principale obiective formarea cadrelor didactice in vederea implementarii unor activitati si strategii de pregatire a elevilor din scoala speciala pentru participarea la Evaluarile Nationale. De asemenea, se doreste accesarea si crearea unor programe si platforme educationale care sa reprezinte exemple de bune practici pentru pregatirea elevilor cu esec scolar si a elevilor cu dizabilitati intelectuale pentru integrarea in scolile de masa si cele profesionale. Cresterea ponderii activitatilor nonformale si care tin de Tehnologia Informarii si Comunicarii la nivelul disciplinelor curriculare si a terapiilor ocupationale reprezinta un alt obiectiv important al proiectului.
     Pentru atingerea obiectivelor vizate, sapte profesori din scoala vor participa la sesiuni de training in tari europene pentru a dobandi competente certificate Europass in domenii precum Tehnologia Informarii si Comunicarii, implementarea activitatilor de tip nonformal si outdoor, precum si pentru cunoasterea si intelegerea comunitatii rome. Pe langa activitatile de training, profesorii participanti vor disemina si implementa la nivelul scolii si al comunitatii experientele acumulate si bunele practici europene.
   
Biroul de presa
27 Iulie 2017