Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Marti, 21 Noiembrie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Reorganizarea conducerii regiilor/societatilor subordonate CJC

Reorganizarea conducerii regiilor/societatilor subordonate CJC


CONSILIUL JUDETEAN CLUJ


Ref : Reorganizarea conducerii regiilor/societatilor din subordinea Consiliului Judetean Cluj


     Pentru opinia publica interesata de subiect am sa fac cateva precizari in sase pasi:

     1. Directorii regiilor/ societatilor din subordinea Consiliului Judetean nu au fost revocati.
Mandatele directorilor inceteaza in virtutea legii odata cu incetarea mandatului Consiliului de Administratie, cel care i-a mandatat cu atributii executive. Inceteaza in data de 17.10.2017.

     Mai plastic spus, daca cel care te mandateaza moare ( in cazul nostru CA) nici cel care a fost mandatat (directorul) nu mai are mandat.
     Nu mai poti fi mandatarul unei entitati moarte.

     2. Cand mandatul directorului inceteaza (am explicat mai sus de ce) atributiile de conducere executiva ale acestuia se intorc la Consiliul de Administratie, cel care le-a delegat.
     Numai Consiliul de Administratie nou constituit poate prelua aceste atributii de conducere executiva exercitate pana atunci de directori. Deci, preluarea atributiilor de conducere executiva de catre CA de la directorul general este obligatorie prin lege si regulament, atunci cand inceteaza mandatul directorului.

     3. Prin preluarea atributiilor de conducere executiva de la director la CA (in virtutea LEGII ) asta nu inseamna ca membrii CA devin directori. Ei preiau temporar aceste atributii pana la numirea / mandatarea unui nou director. Legea stabileste ca niciun membru CA nu poate fi director.

     4. Noul CA este obligat in virtutea regulamentului de functionare a regiei/societatii precum si a OUG 109/2011 sa numeasca un director iar apoi sa mandateze dupa concurs un director.
     Deci, Consiliul de Administratie mentine aceste atributii executive o ora, o zi, 10 zile sau cat va fi nevoie ( max. 30 zile) pana cand se intruneste legal si reuseste numirea in prima faza iar apoi mandatarea prin concurs a directorului.
     In cazul in care noul CA intrunit nu reuseste sa numeasca un director din diverse motive (lipsa cvorum, lipsa majoritate etc.) cel care asigura atributiile de conducere executiva prin lege este Consiliul de Administratie. Asta nu insemna ca membrii CA dobandesc functie de director.
     Este de domeniul evidentei ca de la momentul intrunirii noului CA si pana la numirea/mandatarea unui nou director regia/societatea nu poate ramane fara conducere executiva. De aceea legea da CA aceste competente tranzitorii/temporare.

     5. Consiliul Judetean nu putea numi prin hotarare noul director neavand competenta.
     Noul CA are nevoie sa se intruneasca legal si sa decida numirea, respectiv mandatarea directorului dupa concurs.
     Numirea unui director este obligatorie in virtutea legii si a regulamentului de organizare a acestor regii pana la finalizarea concursului si incheierea contractelor de mandat. Deci nici un membru CA nu poate fi director.

     6. Pana va decide noul CA asupra numirii unui director, prin HCJ s-a stabilit corect si legal ca executiv conducerea este exercitata de catre Consiliul de Administratie. Nimeni altcineva nu putea prelua aceste atributii temporar conform legii.
     Consiliul de Administratie odata intrunit este obligat in virtutea legii sa numeasca un director, care nu poate fi membru CA.

PRESEDINTE
Alin Tise