Parcul auto al RATUC si noua taxa impusa clujenilor

În plin proces de transformare din regie în societate comercială pentru a putea prelua şi transportul metropolitan, RATUC recunoaşte că două treimi din maşinile aflate în parcul auto au durata de exploatare „îndeplinită sau depăşită”. Probabil acesta motivul pentru care oficialii regiei nu s-au obosit să se înscrie la licitaţia pentru rutele de transport din zona metropolitană.

         Ştirea că RATUC solicită Consiliului Local Cluj-Napoca să-i aprobe instituirea unei noi taxe ne-a luat prin surprindere, mai ales când am aflat de ce este nevoie de acest nou bir impus clujenilor. Aceasta în condiţiile în care toţi cei implicaţi în problemele transportului local din municipiu, inclusiv primarul Emil Boc au susţinut că regia are capacitatea de a deservi nu doar municipiul Cluj-Napoca, ci şi rutele din zona metropolitană. Aflăm acum că flota RATUC este una învechită şi că e nevoie de aproape 9 milioane de euro pentru a o înnoi!

         Grav nu ni se pare faptul că se solicită fonduri pentru achiziţionarea de mijloace de transport moderne, mai puţin poluante, ci că în nota de fundamentare a proiectului nu se spune nimic despre faptul că RATUC are nevoie de autobuze în plus pentru a deservi noile linii de transport. Concret este vorba despre traseele spre Floreşti, Apahida, Ciurila şi Feleacu, pentru care va fi nevoie de mijloace de transport noi, capabile să deservească zecile de mii de locuitori ai acestor comune.

         Cred că această solicitare, explicaţiile detaliate privind starea tehnică a parcului auto, reprezintă cea mai bună dovadă a faptului că primarii din comunele aparţinând zonei metropolitane au fost „fentaţi” şi că promisiunile privind preluarea de către regie a traseelor de transport în comun au fost doar păcăleli. Tot aşa se justifică şi faptul că înregistrarea noii companii la Registrul comerţului este tergiversată cu bună ştiinţă şi rea voinţă!

         În aceste condiţii, consilierii locali ai USL vor aproba acest proiect numai cu condiţia expresă ca maşinile nou achiziţionate să  deservească şi zona metropolitană. Concomitent, aleşii locali aparţinând USL vor depune un proiect de hotărâre de consiliu local privind  folosirea staţiilor RATUC de către operatorii de transport, pentru a facilita accesul locuitorilor din comunele limitrofe la locul de muncă. În schimb, operatorii de transport beneficiari ai acestei facilităţi vor achita un tarif de utilizare stabilit prin hotărâre de consiliu local.

         Oricum, ne punem întrebarea dacă din banii cheltuiţi pe celebrele tramvaie mov (achiziţia fiind în atenţia DNA!), nu se puteau cumpăra troleibuze sau autobuze pentru a deservi rutele din zona metropolitană. Că de liniile de transport în comun spre parcurile industriale TETAROM I şi II se pare că nu poate fi vorba…

 

Horea Uioreanu

Preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj 

 

Ioan Oleleu

Vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Cluj  

 

Grupurile consilierilor locali şi judeţeni ai USL 

Urmărește-ne

Consiliul Județean Cluj

FREE
VIEW