Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Vineri, 24 Noiembrie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Noi metode de integrare a copiilor cu dizabilitati

Noi metode de integrare a copiilor cu dizabilitati


CONSILIUL JUDETEAN CLUJ


Informare de presa
Ref. Noi metode de integrare a copiilor cu cerinte educationale speciale

   
     Reprezentanti ai Centrului Scolar pentru Educatie Incluziva, institutie de invatamant special aflata in subordinea Consiliului Judetean Cluj, au participat, in decursul saptamanii trecute, la reuniunea transnationala in cadrul Proiectului Erasmus+ „Outdoor learning and sport activities”.
     „Implicarea in asemenea evenimente le va fi extrem de utila specialistilor clujeni intrucat experienta si cunostintele profesorilor din cele patru institutii omoloage partenere ii vor ajuta in procesul de formare profesionala. Mai mult decat atat, schimbul de bune practici va contribui la imbunatatirea procesului de invatare si predare, avand un impact semnificativ asupra rezultatelor obtinute de elevii cu cerinte educative speciale” a declarat domnul Alin Tise, Presedintele Consiliului Judetean Cluj.
     La evenimentul desfasurat in Funchal, Madeira au participat 22 de profesori si directori proveniti din cinci scoli partenere, respectiv Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, Cluj-Napoca - Romania, Zespół Szkół Specjalnych w Kolbuszowej Dolnej - Polonia, Ozdebir Ozel Egitim Uygulama Merkezi 1. Kademe, Golguk - Turcia, Escola Básica e Secundária Dr. Angelo Augusto da Silva, Funchal – Portugalia si IC Ninni Cassarà, Partinico - Italia.
     Calendarul intalnirii a cuprins vizitarea institutiei partenere, o intalnire cu secretarul Guvernului Regional Madeira la Quinta Vigia, vizite la obiectivele culturale din regiune, precum si participarea la diverse activitati cu elevii. Reuniunea a fost organizata in doua sectiuni: o sectiune - reuniune transnationala de proiect la care au luat parte directorii institutiilor si o sectiune de activitati de formare/predare/invatare in cadrul careia profesorii au participat la diverse activitati organizate cu elevii in cadrul temei „Descoperind mediul inconjurator prin activitati outdoor”.
     In urma derularii acestor manifestari, specialistii clujeni s-au familiarizat cu practicile incluzive aplicate in scolile din regiune si au identificat diverse oportunitati de incluziune prin activitati sportive si de invatare in contexte diverse, cum ar fi torball, volei, drumetii si activitati nautice. La intoarcerea in tara fiecare partener va organiza activitati dupa modelul celor prezentate in cadrul reuniunii iar scenariile acestor activitati vor fi cuprinse, la sfarsitul proiectului, intr-un ghid de bune practici ce pot fi preluate de toate scolile care doresc diversificarea ofertei educationale.
     Reamintim, in acest context, faptul ca grupul tinta al proiectului este format din 73 de profesori si 21 de elevi care participa la activitati transnationale de formare/predare/invatare, beneficiarii indirecti fiind peste 3.000 de persoane - elevi, profesori din scoli speciale si scoli de masa, parinti ai elevilor, specialisti din cadrul ONG-urilor, precum si alte persoane din comunitate. Coordonat de Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, proiectul are o valoare totala de 159.559 de euro si este implementat cu sprijinul financiar primit din partea Comisiei Europene in cadrul Programului Erasmus+.

Biroul de presa
10 octombrie 2017