Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Luni, 20 Noiembrie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Motivele care justifica declararea starii de alerta

Motivele care justifica declararea starii de alerta


CONSILIUL JUDETEAN CLUJ

 

 

Informare de presă

Ref. Motivele care justifică declararea stării de alertă la Pata Rât

 

Presedintele Consiliului Judetean Cluj, domnul Alin Tise, a explicat vineri, 6 octombrie 2017, atât în cadrul sedintei Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgentă cât si în cadrul unei conferinte de presă sustinute la sediul forului administrativ judetean, motivele pentru care se solicită instituirea stării de alertă la Pata Rât.

Problema actuală nu e doar a Consiliului Judetean ci a judetului, e o responsabilitate comună ce necesită implicarea tuturor institutiilor cu atributii în domeniu. Instituirea stării de alertă ar permite acest lucru si ne-ar ajuta pentru că ne-ar permite să luăm măsuri urgente si concertate care să preîntâmpine noi alunecări si să elimine poluarea, implementând ceea ce deja  s-a decis” a declarat presedintele Consiliului Judetean Cluj, domnul Alin Tise.

Astfel, studiile geo dispuse de Comitetul Judetean pentru Situatii de Urgentă au evidentiat faptul că printre cauzele declansatoare ale alunecărilor de deseuri de la rampa veche s-au numărat inclusiv ploile, apa infiltrată în decursul celor peste 70 de ani de la înfiintarea acesteia precum si cantitătile semnificative de apă folosite la interventiile de urgentă ale I.S.U pentru stingerea incendiilor spontane izbucnite la Pata Rât. În acest context, al cresterii rapide a cantitătii de apă acumulată, există riscul real al declansării de alunecări necontrolabile de deseuri, care pot afecta inclusiv centura de ocolire sud-est a municipiului Cluj-Napoca (Vâlcele-Apahida).

Astfel, motivele solicitării de declarare a stării de alertă se referă, în principal, la faptul că în acest fel s-ar permite urgentarea si simplificarea multor proceduri, extrem de greoaie în mod obisnuit si aproape imposibil de îndeplinit în termenele stabilite. Ea ar permite, astfel, obtinerea avizelor si a autorizatiilor necesare într-un timp mult mai scurt, fără a se mai astepta 30 de zile sau chiar mai mult, cum este cazul avizelor si aprobărilor pentru amplasarea statiei de epurare si alimentarea cu energie electrică a acesteia. Mai mult decât atât, în contextul în care Consiliul Judetean nu detine teren în zonă, în prezent nici măcar statia de epurare menită să proceseze levigatul nu poate fi amplasată întrucât terenurile învecinate sunt private.

În acelasi timp, instituirea stării de alertă ar permite ca o parte a deseurilor să fie mutate pe terenurile învecinate, pentru a reduce astfel presiunea care apasă acum asupra vechii rampe si care creste considerabil riscul producerii unor noi alunecări de deseuri. Or, în contextul actual în care terenurile învecinate sunt private iar proprietarii acestora nu sunt nici măcar cunoscuti, o asemenea optiune nu este posibilă, cu consecintele negative ce decurg de aici. În acelasi timp, starea de alertă ar permite întreprinderea în regim de urgentă a tuturor măsurilor necesare, inclusiv a celor referitoare la realizarea unor canale colectoare de drenaj, bazine de colectare, ziduri de sprijin etc.

Reamintim în acest context faptul că forul administrativ judetean a solicitat public, pentru a treia oară într-un interval de aproximativ două luni, declararea stării de alertă cu privire la situatia existentă la groapa de gunoi neconformă de la Pata Rât. 

 

Biroul de presă

6 octombrie 2017