Lansare proiect situatii urgenta

Comunicat de presa

Cluj-Napoca, 7 iulie 2010

Lansarea proiectului „ÎMBUNĂTĂŢIREA DOTĂRII CU ECHIPAMENTE A BAZELOR OPERAŢIONALE PENTRU INTERVENŢII ÎN SITUAŢII DE URGENŢĂ DIN TRANSILVANIA DE NORD” 

 

Azi, 7 iulie 2010, la sediul Consiliului Judeţean Cluj, s-a semnat contractul de finanţare pentru proiectul „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord”. 

Din partea beneficiarului – Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord” – a semnat domnişoara Fekete Emoke, vicepreşedite CJ Cluj şi preşedinte ADI, iar din partea organismului intermediar, a semnat domnul Claudiu N. Coşier, director general al Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest.

Valoarea totală a proiectului este de 49.868.560,78 lei, din care finanţarea nerambursabilă este de 41.068.226,53 lei.

Obiectiv general al proiectului este îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice de urgenţă la nivelul Regiunii Nord-Vest prin creşterea capacităţii de răspuns adecvat situaţiilor de urgenţă şi prin sporirea gradului de siguranţă şi sănătate a cetăţenilor.

Obiectivele specifice:

Ø  Reducerea timpului de intervenţie pentru acordarea primului ajutor calificat de către unităţile Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă în scopul ridicării capacităţii de acţiune şi reacţie adecvată a centrelor judeţene pentru prevenirea, limitarea şi înlăturarea efectelor negative ale evenimentelor de urgenţă;

Ø  Îmbunătăţirea nivelului tehnic şi de performanţă a serviciilor publice judeţene de urgenţă din Regiunea Nord-Vest prin achiziţionarea de echipamente specifice moderne, eficiente şi performante;

Ø  Consolidarea capacităţii de colaborare şi conlucrare operaţională între centrele judeţene de urgenţă din cadrul Regiunii Nord-Vest precum şi a centrului regional/centrelor judeţene cu cele din judeţele limitrofe în perspectiva îmbunătăţirii siguranţei populaţiei, salvgardării vieţii, proprietăţii şi bunurilor.

Rezultate estimate:

–          64 de autospeciale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă:  

ü  30 autospeciale pentru lucrul cu apă şi spumă  

ü  1 autospecială de intervenţie la accidente colective şi salvări urbane  

ü  2 autospeciale de cercetare NBCR  

ü  6 autospeciale pentru descarcerări grele  

ü  21 ambulanţe de prim ajutor  

ü  3  ambulanţe de reanimare  

ü  Centrul de comandă şi control  

–          reducerea timpul mediu de răspuns al unităţilor mobile de intervenţie la locul accidentelor/ dezastrelor până la 17’ în zonele rurale şi 9’ în zonele urbane  

Grupul ţintă: populaţia arondată reţelei de baze operaţionale pentru situaţii de urgenţă de pe raza Regiunii Nord  Vest

Beneficiari direcţi:

  • inspectorate judeţene pentru situaţii de urgenţă Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare, Sălaj  
  • baza regională din Regiunea  Nord Vest, care va fi localizată în Municipiul Cluj-Napoca  
  • angajaţii şi voluntarii sistemului de asistenţă medicală şi tehnică de urgenţă prespitalicească şi intervenţie la incidente majore.  

Durata de implementare a proiectului este de 18 luni.  

Date de contact:  

 

Fekete Emoke 

Strâmb Gheorghe  

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord”

Director de proiect  

 

Telefon: 0264 503323

 

Telefon: 0743 088118, 0722628873, 0264-548854

Fax: 0264 592285

Fax: 0264 548853

e-mail: emoke. fekete@ adi-transilvania-nord.ro 

 

 

e-mail: office@adi-transilvania-nord.ro;

gheorghe.stramb@adi-transilvania-nord.ro 

Urmărește-ne

Consiliul Județean Cluj

FREE
VIEW