Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Vineri, 31 Martie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Furnizare autospeciale ISU

Furnizare autospeciale ISU

                                                                       

Comunicat de presă

 

 

Din data de 20.01.2014 
                                 cu ocazia furnizării echipamentelor în cadrul proiectului

                         „ÎMBUNĂTĂŢIREA DOTĂRII CU ECHIPAMENTE A BAZELOR OPERAŢIONALE PENTRU

                       INTERVENŢII ÎN  SITUAŢII DE URGENŢĂ DIN TRANSILVANIA DE NORD – ETAPA A II-A”  

             Luni, în data de 20.01.2014, la sediul Consiliului Judeţean Satu Mare a avut loc festivitatea ocazionată de recepţionarea celor 6 autospeciale pentru lucru cu apă şi spumă de capacitate medie (Lot 1). Aceste autospeciale, împreună cu cele 6 autospeciale complexe de intervenţie, descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă (Lot 2) furnizate în luna octombrie 2013, au fost achiziţionate de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord” în cadrul proiectului „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru  intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord – Etapa a II-a”.
Echipamentele achiziţionate vor fi distribuite la cele 6 Inspectorate Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă din Regiunea Nord-Vest: I.S.U. Cluj, I.S.U. Bihor, I.S.U. Bistriţa-Năsăud, I.S.U. Maramureş, I.S.U. Satu Mare, I.S.U. Sălaj.
Autospecialele au fost executate de către Szczesniak Pojazdy Specjalne Sp. Z.o.o., Polonia (Lot 1), respectiv S.C Grădinariu Import Export S.R.L. (Lot 2) în colaborare cu alte firme specializate din ţară. După recepţia autospecialelor la sediile Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă vor fi instruite 20 de persoane privind mânuirea şi întreţinerea utilajelor nou intrate în dotare.
Valoare totală a autospecialelor din cele două loturi este de 7.978.000 lei fără TVA.
Contractul de finanţare pentru proiectul „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord – Etapa a II-a” a fost semnat în data de 7 iunie 2012, la sediul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest. Acest contract a fost semnat între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord”, în calitate de beneficiar.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice de urgenţă la nivelul Regiunii Nord-Vest prin creşterea capacităţii de răspuns adecvat situaţiilor de urgenţă şi prin sporirea gradului de siguranţă şi sănătate a cetăţenilor.

Obiectivele specifice:
 Reducerea timpului de intervenţie pentru acordarea primului ajutor calificat de către unităţile Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă în scopul ridicării capacităţii de acţiune şi reacţie adecvată a centrelor judeţene pentru prevenirea, limitarea şi înlăturarea efectelor negative ale evenimentelor de urgenţă;
 Îmbunătăţirea nivelului tehnic şi de performanţă a serviciilor publice judeţene de urgenţă din Regiunea Nord-Vest prin achiziţionarea de echipamente specifice moderne, eficiente şi performante;
 Consolidarea capacităţii de colaborare şi conlucrare operaţională între centrele judeţene de urgenţă din cadrul Regiunii Nord-Vest precum şi a centrului regional/centrelor judeţene cu cele din judeţele limitrofe în perspectiva îmbunătăţirii siguranţei populaţiei, salvgardării vieţii, proprietăţii şi bunurilor.

Rezultate estimate:
- 12 de autospeciale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă:
 6 autospeciale pentru lucrul cu apă şi spumă;
 6 autospeciale complexe de intervenţie, descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă;
- reducerea timpul mediu de răspuns al unităţilor mobile de intervenţie la locul accidentelor/ dezastrelor până la 16’ în zonele rurale şi 8’ în zonele urbane.

Valoarea totală a proiectului este de 10.108.356,00 lei, din care finanţarea nerambursabilă este de 7.988.862,00 lei.
Durata de implementare a proiectului este de 23 luni.

În trecut ADI Transilvana de Nord a derulat şi un alt proiect de achiziţii cu titlul „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord”, care s-a derulat în perioada iulie 2010 - 31 noiembrie 2012. Prin acest contract au fost achiziţionate 12 autospeciale pentru lucru cu apă şi spumă de capacitate mărită, 18 autospeciale pentru lucru cu apă şi spumă de capacitate medie, 2 autospeciale de cercetare NBCR (nuclear, biologic, chimic, radiologic), 6 autospeciale pentru descarcerări grele, 21 de ambulanţe de prim ajutor (tip B) şi 3 ambulanţe de reanimare (Tip C).
Pe viitor asociaţia îşi propune să promoveze şi să realizeze proiecte pentru dezvoltare regională de interes comun şi să obţină finanţări necesare derulării acestora.

Date de contact:
Strâmb Gheorghe
Director de proiect
Telefon: 0743 088118, 0722628873, 0264-548854
Fax: 0264 548853
e-mail:
office@adi-transilvania-nord.ro;
gheorghe.stramb@adi-transilvania-nord.ro