Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Miercuri, 29 Martie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Florestiul are propriul Serviciu public local de evidenta a persoanelor

Florestiul are propriul Serviciu public local de evidenta a persoanelor

                                                       

                                     CONSILIUL JUDEŢEAN CLUJ

Comunicat de presă
Ref. Floreştiul are propriul Serviciu public local de evidenţă a persoanelor


     Joi, 13 octombrie 2016, la sediul Primăriei comunei Floreşti, a fost inaugurat Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP), un proiect al autorităţilor locale sprijinit de Consiliul Judeţean Cluj prin intermediul instituţiei sale subordonate - Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie care va şi coordona metodologic activitatea angajaţilor acestei noi structuri de evidenţă a persoanelor.
     Activitatea noului serviciu local de evidenţă a persoanelor din Floreşti va debuta efectiv începând cu data de luni, 17 octombrie a.c., urmând a fi deserviţi toţi cei 30.279 de cetăţeni înregistraţi ai comunei Floreşti şi ai satelor aparţinătoare, care nu vor mai fi astfel nevoiţi să se deplaseze în municipiul Cluj-Napoca pentru obţinerea unui nou act de identitate. Acest fapt va duce, în mod evident, la o diminuare substanţială a cheltuielilor prilejuite de acest demers, la micşorarea timpului de aşteptare pentru eliberarea unui act de identitate, dar, mai ales, la micşorarea numărului persoanelor care din diverse motive continuă să păstreze acte de identitate cu valabilitate expirată sau care nu îşi oficializează adresa de domiciliu în concordanţă cu modificările adoptate de autorităţile locale. 
     „Mă bucur că, la finalul unor proceduri destul de complicate am reuşit, iată, alături de reprezentanţii  Primăriei Floreşti,  să concretizăm acest demers prin care aducem activitatea de eliberare a actelor de identitate la nivelul cel mai apropiat de cetăţean. Iniţiativa noastră nu se opreşte însă aici deoarece, în perioada imediat următoare, vom analiza posibilitatea unei noi rearondări a localităţilor astfel încât locuitorii din nu mai puţin de patru comune învecinate să apeleze la acest serviciu nou înfiinţat, cu avantajele de rigoare pentru cetăţenii în cauză şi pentru serviciile astfel degrevate”, a declarat domnul Alin Tişe, Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj. 
     Reamintim faptul că, potrivit iniţiatorilor acestui demers, necesitatea înfiinţării SPCLEP Floreşti în subordinea Consiliului Local al comunei a rezultat în urma multiplelor activităţi de îndrumare şi control metodologic efectuate la nivelul Primăriei Floreşti de către Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj, care a constatat faptul că există un număr mare de cetăţeni care solicită servicii Primăriei fără a deţine documente de identitate valabile. De asemenea, până la înfiinţarea acestui serviciu public nu exista, la nivelul autorităţii locale, o situaţie clară a numărului, structurii sau mişcării populaţiei pe teritoriul acestei comune din apropierea municipiului Cluj-Napoca, lucru care afecta modalitatea de fundamentare şi implementare a unei politici publice locale.
 

Biroul de presă
13 octombrie 2016