Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Sat, 25 Noiembrie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Finalizare etapa proiect european dotare ISU

Finalizare etapa proiect european dotare ISU

Comunicat de presă

 

 

Din data de 08.11.2012

cu ocazia încheierii Etapei a doua de achiziţie în cadrul proiectului „ÎMBUNĂTĂŢIREA DOTĂRII CU ECHIPAMENTE A BAZELOR OPERAŢIONALE PENTRU INTERVENŢII ÎN SITUAŢII DE URGENŢĂ DIN TRANSILVANIA DE NORD”

 

În data de 30 iunie 2010 Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord”, în calitate de beneficiar, a semnat contractul de finanţare nerambursabilă cu Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest, în calitate de Organism Intermediar şi cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013.

În perioada 29.11.2010 – 31.05.2011 prima etapă a proiectului, în cadrul căreia au fost achiziţionate 38 de autospeciale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă, printre care autospeciale cu apă şi spumă de capacitate mărită, autospeciale cu apă şi spumă de capacitate medie, autospeciale nuclear, biologic, chimic şi radiologic şi autospeciale de descarcerări grele.

Cea a doua etapă a achiziţiei s-a desfăşurat în perioada 12.04.2011 - 23.10.2012, în cadrul acesteia fiind achiziţionate 26 de autospeciale, după cum urmează:

·         1 autospecială de intervenţie la accidente colective şi salvări urbane;

·         21 de ambulanţe de prim-ajutor (Tip B); 

·         3 ambulanţe de reanimare (Tip C);

·         un centru de comandă şi control mobil cu echipamente de specialitate şi de comunicaţii aferente.

Autospecialele au fost împărţite între cele 6 I.S.U. Judeţene ale Regiunii Nord-Vest astfel:

-      I.S.U. Cluj a primit o autospecială de intervenţie la accidente colective şi salvări urbane, 4 ambulanţe de prim-ajutor şi o ambulanţă de reanimare;

-      I.S.U. Bihor a primit 3 ambulanţe de prim-ajutor şi o ambulanţă de reanimare;

-      I.S.U. Sălaj a primit 3 ambulanţe de prim-ajutor;

-      I.S.U. Satu Mare a primit 4 ambulanţe de prim-ajutor şi o ambulanţă de reanimare;

-      I.S.U. Maramureş a primit 4 ambulanţe de prim-ajutor şi un centru de comandă şi control mobil cu echipamente de specialitate şi de comunicaţii aferente;

-      I.S.U. Bistriţa-Năsăud a primit 3 ambulanţe de prim-ajutor.

Prin achiziţionarea celor 21 de ambulanţe tip B a fost pus în operativitate S.M.U.R.D. Sălaj şi Bistriţa-Năsăud şi a fost creată resursa de înlocuire a unor ambulanţe cu termen de exploatare încheiat în judeţele Cluj şi Bihor. S.M.U.R.D. Satu Mare beneficiază de prima ambulanţă de terapie intensivă.

Prin darea în folosinţă a autospecialei de intervenţie la accidente colective şi salvări urbane şi al centrului de comandă şi control mobil cu echipamente de specialitate şi de comunicaţii aferente se crează premizele regionalizării unor tipuri de intervenţii:

·         posibilitatea deplasării în urgenţă a primului spital de urgenţă în teritoriu la locul unui eventual dezastru;

·         posibilitatea conducerii în mod centralizat a unor intervenţii de amploare, dintr-un loc amplasat oriunde în regiune;

·         oferirea pentru organele administraţiei locale a posibilităţii de a lua hotărâri în timp util;

·        conectarea, în cazul unui dezastru naţional, la centrul de comandă naţional;

·         interconectarea cu alte structuri ale M.A.I. şi M.A.P.N., în scopul elaborării unor hotărâri unice şi în acord. 

Rezultatele estimate sunt reducerea timpul mediu de răspuns al unităţilor mobile de intervenţie la locul accidentelor/dezastrelor până la 17’ în zonele rurale şi 9’ în zonele urbane. 

Valoarea totală a proiectului este de 51.963.878,46 lei, din care finanţarea nerambursabilă este de 41.068.226,53 lei.

În prezent, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord” mai are în derulare un al doilea proiect, al cărui contract de finanţare a fost semnat în luna iunie 2012 şi presupune, de asemenea, achiziţia de echipamente specifice pentru intervenţii în situaţii de urgenţă. Pe viitor, asociaţia îşi propune să promoveze şi să realizeze proiecte pentru dezvoltare regională de interes comun şi să obţină finanţări necesare derulării acestora.

Date de contact:

Vákár István

Strâmb Gheorghe

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord”

 

Director de proiect

Telefon: 0264 503323

Telefon: 0743 088118, 0722628873, 0264-548854

Fax: 0264 592285

Fax: 0264 548853

 

e-mail: istvan.vakar@cjcluj.ro

 

e-mail: office@adi-transilvania-nord.ro;

gheorghe.stramb@adi-transilvania-nord.ro

 

 

                                                                 www.inforegio.ro

Investim în viitorul tău! Proiect selectat în cadrul Programului Operaţional Regional şi co-finanţat de Uniunea Europeană prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională.