Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Vineri, 28 Iulie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Branza de Nasal revine pe piata romaneasca

Branza de Nasal revine pe piata romaneasca

CONSILIUL JUDEŢEAN CLUJ  

 

Comunicat de presă

Ref.  Brânza de Năsal revine pe piaţa românească 

 

            Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj cu atribuţii delegate de preşedinte, domnul Vákár István împreună cu Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj şi Preşedintele AgroTransilvania Cluster Cluj, domnul Ioan Oleleu, a participat astăzi, 26 noiembrie 2014, la ceremonia de redeschidere a Fabricii de brânzeturi de la Ţaga, producătoarea celebrei Brânze de Năsal, unul dintre cele mai renumite branduri alimentare ale Clujului.

            Repornirea producţiei acestei fabrici a survenit în urma demersurilor realizate de Consiliul Judeţean Cluj pe lângă compania olandeză Friesland Câmpina, în vederea preluării, de către Clusterul AgroTransilvania, a fabricii de brânzeturi din localitatea Ţaga şi relansarea acesteia pe piaţa românească de profil, având în vedere faptul că această asociere reuneşte cei mai importanţi actori ai sectorului agro-industrial clujean, producători agricoli clujeni, procesatori şi, nu în ultimul rând, mari companii de retail. Astfel, în urma acestor demersuri, dar şi a numeroaselor întâlniri ale conducerii Consiliului Judeţean Cluj cu reprezentanţii Friesland Câmpina, în data de 29 august 2014 a fost parafat un acord între Friesland Campina România şi Fabrica de Brânzeturi Transilvania, o societate înfiinţată de Clusterul AgroTransilvania, asociat majoritar, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă Someş Arieş, înţelegere care prevede reluarea producţiei de Brânză de Năsal sub brandul Napolact. Totodată, acest acord mai prevede producerea şi a altor tipuri de brânzeturi, sub brandurile proprii ale AgroTransilvania Cluster, fabrica de brânză împreună cu grota de la Țaga, precum şi brandul Năsal rămânând în proprietatea Friesland Campina România.

            Sunt extrem de încântat că astăzi am reuşit să redăm clujenilor, şi nu numai, un brand foarte cunoscut pe piaţa brânzeturilor din România. Încă de la intrarea în conservare a acestei fabrici, în luna iunie a anului trecut, în calitate de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Cluj am depus toate eforturile necesare pentru relansarea producţiei fabricii din Ţaga, întâlnindu-mă în acest sens, la Bucureşti, cu cei mai importanţi factori decizionali ai Companiei Friesland, dar şi reprezentanţi ai Ambasadei Olandei la Bucureşti. Mă bucur să constat că întâlnirea de atunci a avut efectul scontat şi compania olandeză a înţeles faptul că Brânza de Năsal este o marcă de tradiţie a Clujului iar fabrica din Ţaga merită să-şi continue activitatea în judeţul nostru. Bineînţeles, în acest context un rol important l-a avut Clusterul AgroTransilvania, care prin soluţia de business propusă, şi-a demonstrat încă o dată utilitatea, de la înfiinţarea sa în luna februarie 2013. Totodată, AgroTransilvania Cluster în parteneriat cu Cooperativa Agricolă Someş Arieş, prin redeschiderea acestei unităţi unicat, apreciată la nivel naţional şi internaţional, şi-a atins scopul, contribuind astfel la promovarea produselor locale şi întărirea brandurilor clujene, la susţinerea producţiei locale, dar şi la crearea şi menţinerea locurilor de muncă pentru clujeni”, a declarat domnul Ioan Oleleu. 

 Mă bucur că acest proiect a renăscut şi felicit pe această cale în primul rând pe domnul Oleleu, sufletul acestei acţiuni. Totodată îndemn clujenii, şi nu numai, să cumpere produse autohtone, produse tradiţionale clujene, deoarece doar astfel putem contribui la relansarea industriei alimentare româneşti”, a precizat domnul Vákár István.   

Reamintim în acest context faptul că Brânza de Năsal este marcă înregistrată a Friesland Campina România şi are denumirea de origine protejată în Uniunea Europeană. Peştera de la Ţaga în care se ţine preparatul la maturat are 125 de metri lungime, iar în roca grotei trăieşte o bacterie numită Brevibacterium Linens şi care acţionează, în timp, asupra brânzeturilor. Bucăţile de brânză lăsate la maturat sunt întoarse pe toate părţile o dată la trei zile şi întreţinute cu saramură, în condițiile în care temperatura şi umiditatea de aici sunt constante - 14 grade Celsius şi 93% umiditate. La final, brânza este aşezată cu grijă în cutii din lemn, fiecare bucată având o greutate standard de 350 de grame şi un termen de valabilitate de 45-60 de zile, dacă este păstrată la 4-8 grade Celsius. În fabrica de la Ţaga vor mai fi produse şi sortimente de brânzeturi fermentate şi maturate sub brandurile AgroTransilvania Cluster.  

 

Biroul de presă

26.11.2014