Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Vineri, 18 August 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Asociere functionare subunitate SMURD (Mociu)

Asociere functionare subunitate SMURD (Mociu)

CONSILIUL JUDEŢEAN CLUJ  

 

Informare de presă

Ref: Semnare Asociere în vederea funcţionarii unei subunităţi SMURD în Mociu

            Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, d-nul Alin Tişe, a semnat astăzi, 17.06.2011, Contractul de asociere a judeţului Cluj cu comunele Buza, Căianu, Cămăraşu, Cătina, Frata, Geaca, Mociu, Pălatca, Suatu, Ţaga şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Avram Iancu” al judeţului Cluj, care are drept scop înfiinţarea şi funcţionarea unei subunităţi de pompieri şi SMURD în comuna Mociu. „Înfiinţarea acestei unităţi este foarte importantă, deoarece asigură asistenţa în cazuri de urgenţă pentru o zonă  importantă a judeţului, în care locuiesc peste 25.000 de locuitori. Este un nou pas făcut de către administraţia judeţeană în vederea asigurării de condiţii civilizate de trai pentru toţi cetăţenii judeţului, în sensul unei dezvoltări echilibrate a tuturor zonelor Clujului”, consideră preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, d-nul Alin Tişe.

            Pentru realizarea obiectului asocierii, Comuna Mociu pune la dispoziţie spaţiul necesar şi terenul aferent desfăşurării activităţii, spaţiu care necesită reabilitare în vederea funcţionării serviciului conform normelor legale în vigoare. În baza Hotărârii Consiliului Judeţean Cluj nr. 174/27 mai 2011, forul judeţean a aprobat alocarea sumei de 150.000 de lei pentru susţinerea acestei investiţii.

            Prin art. 20 din O.G. nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,  se stabileşte că, din fondurile publice locale, precum şi din cele gestionate în afara bugetului local, autorităţile administraţiei publice locale pot să cofinanţeze cheltuielile curente şi de capital aferente activităţii inspectoratelor judeţene astfel: drepturile cu caracter social, hrana, medicamentele de uz veterinar şi materialele sanitare pentru animale, materialele şi prestările de servicii cu caracter funcţional, obiectele de inventar de mică valoare sau de scurtă durată, echipamentul, alte cheltuieli, transferurile consolidabile şi neconsolidabile, lucrările de investiţii, achiziţiile de bunuri, dotările independente şi alte cheltuieli de investiţii. Pentru realizarea acestui obiectiv comunele beneficiare ale proiectului s-au reunit în Asociaţia Microregională Câmpia Transilvaniei, care a solicitat sprijinul Consiliului Judeţean Cluj pentru a înfiinţa acest serviciu de urgenţă, care are drept scop deservirea întregii regiuni. 

Biroul de presă

    17.06.2011