Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Duminica, 30 Aprilie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Amenajarea Centrului Judetean de Conducere si Coordonare a Interventiilor

Amenajarea Centrului Judetean de Conducere si Coordonare a Interventiilor

CONSILIUL JUDEŢEAN CLUJ  

 

Informare de presă

Ref: Amenajarea Centrului Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiilor şi a Dispeceratului Integrat Cluj

            Astăzi, 16 octombrie 2012, la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Avram Iancu” al judeţului Cluj, a avut loc conferinţa de presă susţinută de cei doi vicepreşedinţi ai Consiliului Judeţean Cluj, domnii Ioan Oleleu şi Vakar Istvan, împreună cu şeful ISU Cluj, domnul general de brigadă Vasile Şomlea. 

           Primul punct pe ordinea de zi a conferinţei de presă l-a reprezentat demararea lucrărilor de edificare a Centrului Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiilor şi a Dispeceratului Integrat”. Contractul privind execuţia acestei investiţii a fost semnat de către preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Horea Uioreanu, în data de 01.10.2012 şi prevede realizarea acestor obiective prin recompartimentarea şi reconversia spaţiului deja existent la etajul 2, corp B, din cadrul clădirii Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Cluj.

           „Fiind un concept care se practică pe scară largă în Uniunea Europeană, Centrul Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiilor din Cluj reprezintă locaţia în care se vor întruni toţi cei responsabili de intervenţia în cazul unei situaţii de urgenţă, respectiv membrii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. Astfel, în cazul unor situaţii limită, respectiv accidente majore, inundaţii, cutremure, etc., decizia de alocare a resurselor necesare intervenţiei echipajelor va fi luată extrem de rapid, timpul de răspuns preconizat scăzând cu aproximativ 1,5-2 minute. Ne bucură totodată faptul că judeţul nostru a devenit iată, oficial, cel de-al doilea din ţară, după Mureş, în ceea ce priveşte gestionarea unui astfel de dispecerat integrat”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Ioan Oleleu.

            Licitaţia, organizată de Consiliul Judeţean Cluj în baza Acordului de Cooperare încheiat în acest sens cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Avram Iancu” al Judeţului Cluj, a fost adjudecată de către S.C. TCI Contractor General S.A. Cluj-Napoca.

            Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului este de 677.700 lei plus TVA, bani care vor fi alocaţi din bugetul judeţului Cluj. În cursul anului 2012 se va plăti maxim suma de 275.000 lei fără TVA, proporţional cu lucrările executate şi acceptate la plată, diferenţa urmând a fi achitată în cursul anului 2013.

           Durata de realizare a Centrului Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiilor şi a Dispeceratului Integrat este de maxim 24 de luni, execuţia efectivă a lucrărilor debutând în cursul săptămânii trecute, mai exact joi, 10 octombrie 2012.

          Principalele lucrări pe care societatea câştigătoare le va realiza în baza contractului vizează realizarea instalaţiilor sanitare, electrice şi de climatizare, dotarea cu mobilier, aparatură şi echipamente de comunicaţii speciale, de informatică şi birotică specifice, care fac parte din sistemul naţional de comunicaţii, de prelucrare automată şi stocare a datelor.

           Realizarea acestor două obiective va contribui semnificativ la:

         - Reducerea timpului de intervenţie în situaţii de urgenţă, durata de la apelul telefonic şi până la plecarea echipajelor de intervenţie scăzând considerabil;

         - Gestionarea, urmărirea şi alocarea mult mai eficientă a resurselor disponibile, ca urmare a reunirii în aceeaşi locaţie a reprezentanţilor tuturor instituţiilor implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă (ISU, Ambulanţa şi Jandarmeria);

        - Se va crea un instrument foarte util care va facilita colectarea şi concentrarea într-un timp util, într-un singur loc, a informaţiilor şi implicit, luarea deciziilor.

        - Permite vizualizarea tuturor datelor şi fluidizarea răspunsului la situaţiile apărute;

        - Fiind conectat la Sistemul de Management Informaţional al Situaţiilor de Urgenţă, permite realocarea de resurse fără a se produce erori;

       - Reproduce modele străine care şi-au demonstrat deja viabilitatea, facilitând apropierea de standardele europene în materie.

           Un alt subiect abordat în cadrul acestei conferinţe a fost cel referitor la proiectul privind Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord”, etapa I, care prevede îmbunătăţirea nivelului tehnic şi de performanţă a serviciilor publice judeţene de urgenţă din Regiunea Nord-Vest prin achiziţionarea de echipamente specifice moderne, eficiente şi performante. În speţă, pentru ISU Cluj vor fi achiziţionate, în total, 12 autospeciale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă, autospeciala special destinată intervenţiilor la accidente colective şi salvări urbane urmând să ajungă în data de 19 octombrie 2012.

          „Ne bucură faptul că, la sfârşitul săptămânii va sosi la Cluj această autospecială extrem de performantă, un adevărat „spitalul mobil” care va fi gestionat de ISU şi care va oferi clujenilor şi nu numai un plus de siguranţă în perspectiva unor potenţiale şi nedorite situaţii grave. Astfel, alături de celelalte autospeciale care sunt deja în dotarea ISU sau care vor sosi în perioada imediat următoare, Clujul va deveni un judeţ fruntaş în ceea ce priveşte intervenţia în situaţiile de urgenţă”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Vakar Istvan.  

 

Biroul de presă

16.10.2012