Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurism Miercuri, 17 Octombrie 2018
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurism FormulareContact

Prima pagina > Comunicate > ALOPEDI, din ce in ce mai solicitat

ALOPEDI, din ce in ce mai solicitat


CONSILIUL JUDETEAN CLUJ



Informare de presa
Ref.: Serviciul de sfat medical pediatric ALOPEDI, din ce in ce mai solicitat



     Presedintele Consiliului Judetean Cluj, domnul Alin Tise, impreuna cu responsabilii  din cadrul Spitalului Clinic de Urgenta pentru Copii care gestioneaza serviciul de callcenter ALOPEDI – 0364 917, au realizat o analiza a activitatii derulate in primele noua luni ale anului 2018 prin intermediul acestui proiect dedicat sfaturilor medicale pediatrice.
     In acest context, raportul intocmit de catre responsabilii de proiect a relevat faptul ca pe parcursul perioadei analizate au fost preluate nu mai putin de 7.800 de apeluri, numarul parintilor ajutati cu sfaturi pentru ingrijirea copiilor la domiciliu, fara a mai fi nevoie de deplasare la spital, fiind in continua crestere. Astfel, din totalul parintilor care au sunat, 70% au apelat serviciul de sfat medical telefonic de urgenta pentru probleme care nu au impus evaluarea imediata a copilului, fata in fata.
     „Numarul tot mai mare de parinti care apeleaza serviciul gratuit ALOPEDI demonstreaza faptul ca profesionalismul si daruirea acestor medici aflati permanent in slujba micilor pacienti, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, sunt apreciate de clujeni si nu numai”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Cluj, domnul Alin Tise.
     Relevant in ceea ce priveste eficienta serviciului de telemedicina este si faptul ca, in primele noua luni ale anului 2018, in doar opt cazuri a fost nevoie ca medicul de garda ALOPEDI sa solicite interventia ambulantei pentru a acorda ingrijiri medicale copilului pentru care s-a apelat. De asemenea, pentru 848 de copii a fost nevoie de consult medical imediat, medicul de garda ALOPEDI acordand sfaturi de urmat pana la prezentarea parintelui cu copilul in serviciul de urgenta.
     In acelasi timp, in cursul lunii septembrie s-a mentinut ridicat numarul de apeluri cauzate de problemele digestive si a crescut numarul de solicitari pentru problemele respiratorii. De altfel, aceasta evolutie este una asteptata in perioada de tranzitie spre toamna si de reintoarcere a copiilor in colectivitati.
     Important de precizat este faptul ca specialistii le recomanda tuturor parintilor ca in cazul in care starea copilului este grava sa apeleze numarul unic de urgenta 112 pentru a nu prelungi timpul pana la evaluarea medicala a micutului. De altfel, acest sfat se regaseste si in mesajul cu care sunt intampinati parintii atunci cand apeleaza callcenter-ul dedicat problemelor medicale ale copiilor.


Biroul de presa
2 octombrie 2018