Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Luni, 20 Noiembrie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > ALOPEDI a implinit doi ani de activitate

ALOPEDI a implinit doi ani de activitate


CONSILIUL JUDETEAN CLUJ



Informare de presa
Ref. Serviciul de sfat medical gratuit ALOPEDI a implinit doi ani de activitate



     ALOPEDI 0364-917, serviciul gratuit de sfat medical telefonic de urgenta al Spitalului de Copii Cluj-Napoca din subordinea Consiliului Judetean a implinit doi ani de activitate. In acest interval de timp, nu mai putin de 21.096 de parinti au primit sprijin prin intermediul sfatului telefonic oferit de medicii Spitalului Clinic de Urgenta pentru Copii, respectiv recomandari cu privire la ingrijirea la domiciliu a copilului bolnav si la momentul in care acesta are nevoie de evaluare medicala fata in fata, in cadrul serviciilor de urgenta. 
     „Felicit intreaga echipa ALOPEDI care cu daruire si profesionalism vine in sprijinul copiilor si al parintilor clujeni, asigurand-o de intreg sprijinul Consiliului Judetean. Siguranta pe care le-o confera parintilor prin sfaturile calificate oferite telefonic precum si confortul dat de faptul ca nu mai trebuie sa-si aduca copiii in Unitatile de Primire a Urgentelor, de multe ori suprasolicitate, sunt castiguri certe pentru comunitatea clujeana si nu numai” a afirmat presedintele Consiliului Judetean Cluj, domnul Alin Tise.
     In ceea ce priveste frecventa apelurilor serviciului de sfat medical telefonic ALOPEDI 0364-917, s-a constatat o crestere considerabila a numarului acestora. Astfel, numai in primele cinci luni ale acestui an cresterea a fost de 50% comparativ cu acelasi interval al anului 2016, respectiv 4.929 de apeluri in 2017 comparativ cu 3.277 de apeluri in perioada ianuarie–mai 2016. Totodata, demn de apreciat este si faptul ca, desi numarul apelurilor a crescut semnificativ, procentul copiilor care au putut fi ingrijiti exclusiv la domiciliu, doar urmand recomandarile medicului de garda de la ALOPEDI, s-a mentinut constant, la 68,8%, astfel incat doar pentru opt copii a fost solicitata interventia la domiciliu a Serviciului de Ambulanta. Referitor la simptomele care au determinat efectuarea apelului prin intermediul serviciului ALOPEDI, cele mai frecvente cazuri au fost cele de febra, respectiv 962 de apeluri, urmate indeaproape de problemele respiratorii, cu 860 de apeluri.
     Edificatoare in acest sens este si perioada minivacantei de Rusalii cand, in intervalul 1-5 iunie, ALOPEDI 0364-917 a fost solicitat de 192 de parinti. Dintre acestia, 140 au beneficiat de recomandari la domiciliu si doar 52 dintre copii au necesitat evaluare medicala fata in fata, in cadrul serviciilor de urgenta. Principalul motiv pentru care parintii au apelat serviciul de sfat telefonic ALOPEDI a fost febra, cu 50 de apeluri, problemele respiratorii, respectiv raceala comuna si tusea precum si problemele digestive, in special diareea. In acest interval, majoritatea apelurilor au provenit din judetul Cluj iar 92 de apeluri au fost din alte judete, accesibilitatea la reteaua primara de sanatate fiind limitata in aceasta perioada.
     ALOPEDI 0364-917 a fost infiintat, initial, ca si serviciu de sfat medical pediatric dedicat zonei metropolitane Cluj-Napoca. Cu toate acestea, profesionalismul medicilor care asigura functionarea acestui serviciu telefonic gratuit a determinat o crestere a adresabilitatii acestuia, astfel incat, in momentul de fata, aproape 50% dintre apeluri sunt primite de la parinti aflati in alte judete, cele mai multe dintre acestea fiind din Bucuresti, Brasov, Prahova si Alba. De asemenea, in primele cinci luni ale anului 2017 s-au primit un numar de 29 de apeluri telefonice de la parinti din afara tarii.

Biroul de presa
6 iunie 2017