Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Joi, 19 Octombrie 2017
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact
Opera

Prima pagina > Comunicate > Acord de cooperare CJC-ISU

Acord de cooperare CJC-ISU

CONSILIUL JUDEŢEAN CLUJ

 

Informare de presă
Ref: Semnare acord de cooperare CJC –ISU Construire Centrul Judeţean de Management al Situaţiilor de Urgenţă

            Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, d-nul Alin Tişe, a semnat acordul de cooperare dintre Consiliul Judeţean Cluj şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Avram Iancu” al judeţului Cluj, document care prevede realizarea, în maximum 3 ani, a Centrului Judeţean de Management al Situaţiilor de Urgenţă. Acest proiect presupune edificarea Centrului Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiilor şi a unui Dispecerat Integrat, ambele unităţi urmând să-şi desfăşoare activitatea în actualul sediu al ISU Cluj de pe B-dul 21 Decembrie 1989, nr. 69-71, Cluj-Napoca.

Proiectul Centrului Judeţean de Management al Situaţiilor de Urgenţă propune implementarea unui sistem pro-activ care vizează atât gestionarea apelurilor de urgenţă cât şi monitorizarea în scopul detecţiei timpurii şi a prevenirii situaţiilor de urgenţă sau a disfuncţionalităţilor din comunitate care pot constitui ameninţări la adresa siguranţei cetăţenilor, a mediului de afaceri sau a mediului înconjurător.

           Marele avantaj al noului centru va fi acela că apelurile de urgenţă vor putea fi preluate dintr-un singur loc, astfel încât toate instituţiile responsabile - Poliţia, Serviciul de Ambulanţă, Jandarmeria sau Pompierii, vor putea să acţioneze concertat, fapt care va scurta considerabil timpul de reacţie la alertă, autorităţile ajungând astfel mult mai repede la intervenţii.

Existenţa sistemelor-suport necesare autorităţilor locale pentru managementul situaţiilor apărute în cadrul comunităţii – supraveghere video urbană, managementul traficului, etc.,  nu este suficient pusă în valoare din cauza faptului că acestea nu sunt integrate. În fiecare an, la nivelul judeţului, ne confruntăm cu diverse situaţii de urgenţă care presupun implicarea tuturor instituţiilor statului, astfel încât implementarea unui dispecerat care să gestioneze unitar toate apelurile de urgenţă este mai mult decât necesară şi utilă, coordonarea comună conferind şi un caracter preventiv acţiunilor întreprinse, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, d-nul Alin Tişe.

Pentru realizarea centrului, în data de 11 februarie a.c., plenul consiliului judeţean a aprobat prin HCJ nr. 52/2011 alocarea sumei de 250.000 de lei pentru finanţarea acestui proiect în anul 2011, urmând ca în următorii doi ani, Consiliul Judeţean Cluj să prevadă în bugetul propriu şi celelalte sume necesare realizării şi implementării Proiectului „Centrul Judeţean de Management al Situaţiilor de Urgenţă”.

Biroul de presă
28.02.2011